söndag 24 oktober 2010

Måste bojkotta

Är i Farsta och handlar kläder med Nioåringen. Det är klurigt att hålla alla strumpor, byxor, och tröjor i händerna, samtidigt som jag bär på kassar. Det är då jag inser att jag saknarvagnen. När Nioåringen var liten och jag hade vagn då kunde allt dumpas i den; ytterkläder, påsar, det jag handlade. Det var befriande. Nu ber jag istället Nioråingen fråga i kassan om de inte har någon korg som man kan bära sakerna i. Nioåringen kommer tillbaka och säger att hon aldrig gör om det.
- Vad menar du?
- Mannen i kassan sa: korg? Näheej du, det här är ingen mataffär!
- Va? Vilket pucko. Driver man en affär så borde man veta att om man underlättar för kunderna genom att erbjuda dem något att bära det de handlar i, så kommer kunderna säkerligen att handla mer.

Nej, det är ingen mataffär, men det liknar mycket ett apotek, då vi köar med våra nummerlappar. What´s the deal with that? Det enda som sker med nummerlappar är att folket är en aning mer utspritt än om vi skulle köa i linje.

Vi går också in på H&M och Lindex i Farsta, bägge affärerna har "shoppingbags" som man kan låna och bära i. Senare går vi även in på Kappahl vid Sergels torg. Även där finns det påsar/korgar att låna. Bluttanblä. Nioåringen fattar att hon inte var fel ute.

På Kappahl i Farsta tittar jag också på trosor till Nioåringen. Alla är pastellfärgade. Många har något tryck med Hello Kitty.
Så himla trist.

Sedan råkar jag få syn på pojkarnas kalsonger, i lådan intill.De har coola tryck med pirater och roliga smurfar och en uppsjö andra figurer. What the hell? Jag undrar verkligen hur inköpspersonalen på Kappahl tänker. Nu är det sluthandlat där. Jag måste bredda min horisont.

Inga kommentarer: